تاریخ، منابع حقوق و تدوین
نوشته شده توسط : لوکس

وكيل در مشهد

مطلب اصلی: تاریخ حقوقی کلیسای کاتولیک و فلسفه ، الهیات ، و نظریه بنیادی حقوق شرعی کاتولیک

کلیسای کاتولیک دارای قدیمی ترین سیستم حقوقی داخلی مداوم در اروپای غربی است، بسیار دیرتر از حقوق روم ، اما پیش از تکامل سنتهای مدرن حقوق مدنی اروپا. آنچه برخی ممکن است آن را "قوانین" تصویب شده توسط رسولان در شورای اورشلیم در قرن اول توصیف کنند بعداً به یک سیستم حقوقی بسیار پیچیده تبدیل خواهد شد که نه تنها هنجارهای عهد جدید ، بلکه برخی از عناصر عبری (عهد عتیق) را در بر می گیرد. ، سنت های حقوقی رومی ، ویسیگوت ، ساکسون و سلتی.

تاریخچه قانون لاتین را می توان به چهار دوره تقسیم کرد: jus antiquum ، jus novum ، jus novissimum و Code of Canon Law.  در رابطه با قانون ، تاریخ را می توان به jus vetus (همه قوانین قبل از قانون) و jus novum (قانون قانون ، یا jus codicis) تقسیم کرد.

قانون عادی کلیساهای کاتولیک شرقی ، که برخی از رشته ها و شیوه های مختلف را توسعه داده بود ، روند تدوین خود را طی کرد ، در نتیجه قانون قوانین کلیساهای شرقی در سال 1990 توسط پاپ جان پل دوم اعلام شد.
حقوق کانون کاتولیک به عنوان یک سیستم حقوقی
مقالات اصلی: فقه حقوق کانون کاتولیک و فلسفه ، الهیات و نظریه بنیادی حقوق شرعی کاتولیک

حقوق متعارف رومی یک سیستم حقوقی کاملاً توسعه یافته ، با تمام عناصر لازم است: دادگاه ها ، وکلا ، قضات ، یک کد حقوقی کاملاً مفصل، اصول تفسیر حقوقی و مجازات های قهری ، اگرچه در بیشتر سکولارها فاقد نیروی تعهد مدنی است. حوزه های قضایی یکی از مواردی که در آن تعارض بین حقوق سکولار و حقوق متعارف رخ داد در سیستم حقوقی انگلیس و همچنین سیستم هایی مانند ایالات متحده بود که از آن مشتق شده بود. در اینجا جنایتکاران می توانند به نفع روحانیت اقدام کنند. قرار گرفتن در دستورهای مقدس ، یا با تقلب ادعای وجود داشتن ، به این معنی بود که جنایتکاران می توانند ترجیح دهند در دادگاه های کلیسایی و نه سکولار محاکمه شوند. دادگاههای کلیسایی عموماً نرم تر بودند. تحت حکومت تودورها ، دامنه مزایای روحانیت به طور پیوسته توسط هنری هفتم ، هنری هشتم و الیزابت اول کاهش یافت. پاپی در مورد جرایم جنایی کشیش ، قدرت سکولار را مورد مناقشه قرار داد. مزایای روحانیت به طور سیستماتیک در طول 200 سال آینده از سیستم های حقوقی انگلیس حذف شد ، اگرچه هنوز در کارولینای جنوبی در سال 1827 رخ داد. [نیاز به منبع] در حقوق انگلیسی ، استفاده از این مکانیسم ، که تا آن زمان یک داستان قانونی بود ، مورد استفاده قرار گرفت. برای اولین مرتکبین ، توسط قانون حقوق جزا 1827 لغو شد.





:: برچسب‌ها: وكيل در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: